Tags

,

System contact center  pod ochroną

Porównując outsourcing usług contact center z działem obsługi odbiorcy albo telemarketingu, działającym w grupie firmy, poddaje się jeden wyraźny argument przemawiający za głównym typem. Korzystanie z kadry firmy zewnętrznej jest korzystne, gdyż wymaga mniejszego zainteresowania czasowego ze karty podmiotu zlecającego. Wystarczy tylko odpowiedni briefing, szkolenie, a firma zewnętrzna potrafi nawiązać akcję telemarketingową czy obsługę infolinii, korzystając z naturalnej infrastruktury także systemu informatycznego. Taki scenariusz jest dla wielu przedsiębiorstw komfortowy, jednakże w wybranych sprawach może powodować pewne obawy, szczególnie też powiązane z utratą opieki nad niektórymi procesami biznesowymi. Najczęściej dotyczą one jakości, w której podmiot prowadzący zamówienie oraz zarządzający niewystarczająco dokładnie zdefiniowali cele także zadania w związku. Nie zawsze bowiem zakładany wynik, np. ilość odbytych rozmów bądź danych spotkań, jest gwarancją sukcesu, na który liczył zleceniodawca. Istotną sprawą, wymagającą wyjaśnienia już na początku współpracy jest więc interpretacja wyników. Niekiedy mijają całe miesiące lub kwartały, w jakich raporty zleceniobiorcy zgadzają się z prowadzonym wzorem, a tylko w oparciu o miękkie sygnały od konsumentów zleceniodawca przystępuje do wniosku, że efekt końcowy nie realizuje jego problemów.

Informacje a zaufanie konsumentów

Działania powiązane z eksploatacją użytkownika oraz telemarketingiem, zawsze wiążą się z wykorzystywaniem danych osobowych lub kontaktowych odbiorców, do jakich podchodzić należy z najważniejszą ostrożnością. Obawy związane z bezpieczeństwem danych pojawiają się również w przypadku korzystania z naszego call contact center (inhouse), jak również outsourcingu. Niezastosowanie odpowiednich procedur naraża nas na spełnienie najczarniejszego scenariusza – wycieku danych.
Poddając ocenie oba typy nie metoda nie zauważyć, że potencjalnie większe obawy może budzić konieczność udostępnienia informacji podmiotowi zewnętrznemu, szczególnie jeśli posiadamy do czynienia z zadaniami stricte dosprzedażowymi. W owym wypadku musimy nie tylko rozłożyć się zebranymi danymi osobowymi czy kontaktowymi, ale również historią dotychczasowego kontaktu z kontrahentem, którą wiele przedsiębiorstw trzyma w CRM. Jednym z możliwych w ostatnim przypadku zabezpieczeń są kary w umowach zawieranych pomiędzy firmą zlecającą działania a podmiotem zewnętrznym. Na ile jednak zastrzyk finansowy jest w okresie odbudować utracone zaufanie konsumentów i dobre imię własnej marki?

Poszukujesz większej dawki wiedzy na temat naszego produktu, prześlij nam adres mailowy w odpowiedzi otrzymasz darmowego e-booka

[bestwebsoft_contact_form lang=pl id=1]

Advertisements